vildponny.blogg.se

lika konstig som alla andra. sjukskriven och trött på att skämmas. personlighetsstörd. 25 år. bor med mamma, brorsa, två hundar och lite för många damråttor. försöker lära mig att lita på mig själv. vill inspirera andra men till vad vet jag inte. väntade på att livet skulle börja men har väntat klart.

Hästdag

Kategori: Allmänt

Idag blir det en lång eftermiddag/kväll i stallet... Det här står på schemat.
* Veterinären kommer och ska greja med lite hästar
* Rida några hästar (prova med boots på Snuff)
* Smörja Popsens sadel + bådas sadelgjordar
* Kanske smörja lite träns, lädergrimmor etc.
* Bestämma vad Pops ska ha för träns på tävlingen på lördag
* Börja kolla lite på packning, är det något jag kan packa redan nu?
* Mocka hage 
* Åka iväg och äta
 
Är väl typ det som är planen, det ser mindre ut än vad det känns som... Men, ja. 
 
Nu har jag just mejlat Agersta och beställt/krånglat lite. Ska ju köpa ett stångbett (nu när man dessutom äntligen får rida på stång i V5 och T8 också, lovely!) och det måste specialbeställas från Sydamerika... Och så beställde jag en Mattes-pad och frågade om vad jag ska använda för smörjgrejer på nya sadeln. Har liksom noll och ingen erfarenhet av så kallat greppläder, så jag vet inte hur man ska ta hand om det...
 
Annars så rullar det på som vanligt, overklighetskänslorna hänger sig envist kvar och jag försöker hålla mig till mina vanliga rutiner bara. Inte för att mina rutiner är sådär extremt ambitiösa, är ju mest hundar och hästar, men ändå.
Fått brev nu iallafall, 1 juni ska jag på möte med FK och AF om vad jag ska göra härnäst så det blir ju intressant att se... Hoppas det finns något som känns som att det tillför något.
Och på lördag måste jag kliva upp strax efter fyra, på grund av tävlingen... Alltså, tävling en halvtimme från stallet: kliv upp kvart över fyra. Tävling två timmar från stallet för två veckor sedan, och då kunde jag sova tills jag vaknade av mig själv nån gång vid halv 8-8 och hade ÄNDÅ gott om tid på mig.
Kommentera inlägget här: