vildponny.blogg.se

lika konstig som alla andra. sjukskriven och trött på att skämmas. personlighetsstörd. 25 år. bor med mamma, brorsa, två hundar och lite för många damråttor. försöker lära mig att lita på mig själv. vill inspirera andra men till vad vet jag inte. väntade på att livet skulle börja men har väntat klart.

Packningsångest

Kategori: Allmänt

Jag kom på en sak. Jag har slarvat bort fina lädergrimman, så har bara två nu varav den ena är kvar efter Fab och alltså för stor för småhästarna. Och båda två ska ut och åka nästa lördag. Dang. Betyder det att jag måste köpa en ny lädergrimma? Min plånbok vill inte det! De KAN såklart åka med vanlig grimma också, har aldrig hänt nåt och lär aldrig (peppar peppar ta i trä) hända något. Men det går emot precis all min OCD att lasta utan lädergrimma, så... Njae. Tror inte jag fixar det, haha.

Och så måste jag få ihop två träns (de använder samma nu men det känns jävligt opraktiskt eftersom Pops är mindre så måste alltid ändra storlek mellan dem) så de kan ha varsitt fint träns med sig. Och varsin sadel. Och dubbelt så mycket hö. Och dubbelt så mycket täcken, om det behövs. Och två (tre?) schabrak. Och Pops ska ha boots, och måste ha med typ två par. Och kanske ett par till Snuff? Tänkte säga två hinkar också, men vadfan det kan de väl dela på?
Gahh, hur får man plats med allt?

Det är liksom lite mer än en vecka kvar och jag är redan smått ihjälstressad över hur jag ska a) komma ihåg allt i dubbel uppsättning och b) få plats med allt. Det är i såna här stunder min besatthet av listor kommer fram...
Ni skulle se min "The best packlista ever", som jag är både stolt och skamsen över på samma gång. Den har 80 punkter och är bokstavligt talat på nivån "Liten borste till dragkedjan på stövlarna ska ligga i lilla facket i stövelväskan" och "Munsalvan ska ligga i vänstra facket i tränsväskan" och "Hårsnoddar ska ligga i den bronsfärgade necessären i stora facket i den röda väskan"

Ja, vad ska man säga...

Nog gaggat om packning, nu ska jag gå och INTE äta godis fast jag är godissugen (pga ska ej bli fet) men ska däremot sova. Imorgon ska jag rida Snuff, som har stått i två dagar, så det kan ju bli en spännande historia. Och så MÅSTE jag ta mig iväg till Korpen och skaffa kort där. Tänkte göra det idag, men kom inte iväg förrän på eftermiddagen och kände att det nog är mer folk där då. Och jag föredrar när det är så några som möjligt där, så... Ja. Nytt försök imorgon.
Kommentera inlägget här: